Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach

Jednostka ogłaszająca
Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach Laski 49 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2024-11-15
Termin składania dokumentów
2024-11-29
Wymagane wykształcenie

- wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w Środowiskowym Domu Samopomocy

- posiadannie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.)

Wymagania związane ze stanowiskiem

wymagania niezbędne

  • posiadanie obywatelstwa polskiego,
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia
  • co najmniej 5 – letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy
    w pomocy społecznej, o którym mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.),
  • co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o którym mowa w § 9
    w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia
    2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy
    (Dz. U. z 2020 r. poz. 249), do doświadczenia zawodowego, o którym mowa wyżej zalicza się okres zatrudnienia w Domu;
  • niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia
    17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1440, z późn. zm.),
  • znajomość przepisów: ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.)., rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. z 2020 r. poz. 249), ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. z 2024 r. poz. 917), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.), ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465, z późn. zm.), ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, z późn. zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).

wymagania dodatkowe

  • umiejętność skutecznej komunikacji, koordynacji działań, sprawnej organizacji pracy, kierowania zespołem oraz pracy w zespole;
  • samodzielność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, kreatywność;
  • wysoka kultura osobista, odporność na stres;
  • prawo jazdy kat. B, samochód prywatny z możliwością wykorzystania go do celów służbowych

 

Zakres obowiązków
  • Organizowanie i nadzorowanie pracy oraz prawidłowego funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach.
  • Kierowanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz oraz składanie oświadczeń woli w imieniu jednostki.
  • Opracowanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy oraz sporządzanie sprawozdań.
  • Podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach dla realizacji zadań statutowych i ustawowych jednostki na podstawie stosownych, wymaganych przepisami prawa upoważnień.
  • Zarządzanie mieniem jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnienie jego ochrony i należytego utrzymania.
  • Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Środowiskowego Domu Samopomocy.
  • Wykonywanie kontroli zarządczej w Środowiskowym Domu Samopomocy.
  • Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług świadczonych przez jednostkę i pozyskiwanie uczestników.
  • Zapewnienie uczestnikom Domu codziennego pobytu i opieki oraz zaspokajanie ich niezbędnych potrzeb bytowych i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.
  • Prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem placówki.
  • Współpraca przy kwalifikowaniu uczestników do korzystania z usług placówki, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Zapewnienie rehabilitacji społecznej uczestnikom placówki.
  • Zapewnienie odpowiedniej specjalistycznej pracy socjalnej i terapeutycznej rozwijającej samodzielność osób oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem.
  • Dążenie do pełniej integracji społecznej uczestników domu poprzez ich aktywne uczestnictwo w życiu publicznym, społecznym, kulturalnym, artystycznym, sportowym oraz rekreacji i turystyce odpowiedniej do zainteresowań i potrzeb.
  • Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w Środowiskowym Domu Samopomocy.
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami działającymi w obszarze pomocy społecznej.
  • Prowadzenie oszczędnej i racjonalnej gospodarki środkami finansowymi, przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej do realizacji zadań statutowych w jednostce.
  • Ponoszenie materialnej odpowiedzialności za sprzęt i przedmioty znajdujące się w wyposażeniu placówki.
  • Ponoszenie pełniej odpowiedzialności za pracę personelu, którego jest bezpośrednim zwierzchnikiem.
  • Kształtowanie właściwych stosunków pomiędzy personelem Środowiskowego Domu Samopomocy a podopiecznymi.
  • Opracowanie rocznego planu pracy i jego skutecznej realizacji oraz prowadzenie sprawozdawczości jednostki.
  • Nadzorowanie spraw bhp i ochrony przeciwpożarowej,
  • Organizowanie zajęć i szkoleń dla pracowników w zakresie tematycznym wynikającym ze zgłoszonych przez nich potrzeb, związanych z funkcjonowaniem placówki.
Wymagane dokumenty

    OBLIGATORYJNE:

  • list motywacyjny;
  • życiorys – CV z dokładnym przebiegiem kariery zawodowej;
  • kserokopie dyplomów i dokumentów potwierdzających wykształcenie, doświadczenie zawodowe i specjalizację;
  • kserokopie świadectw pracy potwierdzających staż pracy;
  • wypełniony oryginał kwestionariusza osobowego, według ustalonego wzoru,
    (wzór kwestionariusza osobowego stanowi załącznik Nr 5 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze
    w Urzędzie Miejskim w Parczewie;
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, według ustalonego wzoru, (wzór oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze
    i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
    z pełni praw publicznych, według ustalonego wzoru, (wzór oświadczenia o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;
  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe według ustalonego wzoru, (wzór oświadczenia o braku skazania stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie);
  • oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, według ustalonego wzoru, (wzór oświadczenia o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie stanowi załącznik Nr 7 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;
  • oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

*zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola              
                                                                                   ................................................... 
                                                                                      (podpis kandydata do pracy)

 

FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:

  • kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
  • w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.

Dokumenty wymienione w ust. 8 pkt 5-9 - muszą być złożone według ustalonego wzoru. Nie złożenie dokumentów wymienionych w ust. 8 za wyjątkiem pkt 12-13- spowoduje odrzucenie oferty konkursowej.

Warunki pracy
  • Wymiar czasu pracy – 1/1 etatu, planowane zatrudnienie od 23 grudnia
    2024 r.
  • Podstawowy system czasu pracy – 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin
    w pięciodniowym tygodniu pracy w miesięcznym okresie rozliczeniowym.
  • Godziny pracy: poniedziałek - piątek 8:00-16:00.
  • Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.
  • Miejsce pracy Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach, Laski 49,
    21-200 Parczew, typ Domu:
  1. typ A - dla osób przewlekle psychicznie chorych,
  2. typ B - dla osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  3. typ D - dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi.
  • Budynek jednokondygnacyjny, stanowisko pracy w pomieszczeniu dostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim, toalety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych.
  • Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach:
  1. usytuowany jest w miejscu zapewniającym bezpieczeństwo i spokój uczestników zajęć;
  2. powierzchnia użytkowa przypadająca na jednego uczestnika wynosi nie mniej niż 8 m2;
  3. pozbawiony jest barier architektonicznych,
  4. wyposażony jest w udogodnienia umożliwiające funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym;
  5. znajdują się w nim pomieszczenia wyposażone w meble i sprzęty niezbędne do prowadzonych w nich zajęć, w tym:
  • sala ogólna umożliwiająca spotykanie się uczestników zajęć i ich rodzin,
  • dwa wielofunkcyjne pomieszczenia do prowadzenia działalności wspierającej, aktywizującej i rehabilitacyjnej, między innymi w formie treningów,
  • pokój do indywidualnego poradnictwa psychologicznego, socjalnego, pedagogicznego lub logopedycznego oraz z uwagi, iż uczestnikami są osoby ze spektrum autyzmu w liczbie przekraczającej 3 osoby, pokój wyciszeń stanowiący odrębne pomieszczenie,
  • wydzielone pomieszczenie kuchenne z niezbędnymi urządzeniami
    i sprzętem gospodarstwa domowego, pełniące funkcję pracowni kulinarnej,
  • jadalnia pełniąca również funkcję klubu lub sali aktywizacji i terapii zajęciowej lub pomieszczenia do terapii ruchowej,
  • łazienka wyposażona w natrysk,
  • 6 toalet, osobno 3 dla kobiet i 3 dla mężczyzn oraz 3 toalety dla personelu;

wyposażony jest w sprzęty odpowiednie do realizacji zadań wspierająco-aktywizujących.

Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 1960, z późn. zm.)  oraz zgodnie z zarządzeniem Burmistrza Parczewa w sprawie ustalenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników i zastępców kierowników jednostek budżetowych Gminy Parczew.

Praca wymagająca predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt i porozumienie z innymi osobami oraz osobami niepełnosprawnymi, w szczególności z osobami zaburzeniami psychicznymi.

Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym pracowników samorządowych.

Przewiduje się możliwość zawarcia umowy o pracę na czas określony, a następnie jej przedłużenie lub zawarcie umowy na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W   miesiącu październiku 2024 r. poprzedzającym   datę  upublicznienia  ogłoszenia  wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty określone w ogłoszeniu należy:

  • składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
    Warszawska 24, pok. nr 102 lub
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
    21-200 Parczew

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach, w terminie do dnia
29 listopada 2024 r. (włącznie) do godz. 15.30.

W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.

Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach http://laski.naszsds.pl/bip/ogoszenia oraz Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach, Laski 49, 21-200 Parczew oraz w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.

Kwestionariusz osobowy (załącznik Nr 5) oraz Oświadczenia (załącznik Nr 6
i Nr 7)
znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach  oraz Urzędu Miejskiego w Parczewie lub można go nabyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew, pokój Nr 101.

Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane
w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl
w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia
5 listopada 2024 r.

Dodatkowe informacje w sprawie naboru  można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.

Załączniki
  • doc 52,5 KB pobrano: 13 razy
  • doc 35 KB pobrano: 10 razy
  • pdf 44,5 KB pobrano: 56 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Korszeń
    Dodano do BIP dnia 15-11-2024 11:18:02