Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Specjalista ds. audytu wewnętrznego

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Parczewie ul. Warszawska 24 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2025-01-07
Termin składania dokumentów
2025-01-22
Wymagane wykształcenie
  • wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce lub wykształcenie średnie;
  • przy wykształceniu średnim wymagany minimum 3 – letni staż pracy;
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne, jakie powinni spełniać kandydaci:

  •  obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

Wymagania dodatkowe:

  • preferowane doświadczenie w administracji publicznej;
  • znajomość ustaw regulujących działalność administracji samorządowej,
    w szczególności: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych;
  • znajomość standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych - Komunikat Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 grudnia 2016 r. (Dziennik Urzędowy Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 16 grudnia 2016 r., poz. 28);
  • znajomość standardów kontroli zarządczej - Komunikat Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dziennik Urzędowy Ministra Finansów Nr 15, poz. 84);
  • umiejętność jasnego i rzeczowego przekazywania informacji;
  • umiejętność interpretacji i zastosowania w praktyce obowiązujących przepisów prawa;
  • umiejętność logicznego myślenia.
Zakres obowiązków

Zadania główne:

przygotowanie i prowadzenie audytu wewnętrznego  w Urzędzie Miejskim
w Parczewie i jednostkach organizacyjnych Gminy Parczew, a także w innych jednostkach w zakresie, w jakim jednostki te wykonują zadania na rzecz gminy albo korzystają z jej majątku w celu dostarczenia niezależnej i obiektywnej oceny kontroli zarządczej oraz wykonywanie czynności doradczych, mających na celu usprawnienie funkcjonowania Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy, w szczególności;

  • wyznaczanie obszarów działalności Gminy, w których zostaną przeprowadzone zadania zapewniające w roku następnym;
  • przeprowadzanie rocznego planu audytu lub - w uzasadnionych przypadkach - poza rocznym planem audytu:
  1. zadań zapewniających,
  2. czynności doradczych służących wspieraniu kierownika jednostki
    w realizacji celów i zadań,
  3. czynności sprawdzających służących dokonaniu oceny sposobu wdrożenia
    i skuteczności zaleceń zrealizowanych przez audytowanego, zawartych
    w sprawozdaniu z zadania zapewniającego;
  • monitorowanie realizacji zaleceń wydanych po przeprowadzeniu zadań zapewniających;
  • przygotowanie do 31 grudnia każdego roku, na podstawie analizy ryzyka oraz
    w porozumieniu z Burmistrzem Parczewa, rocznego planu audytu wewnętrznego i przedkładanie go Burmistrzowi Parczewa;
  • przygotowanie do końca stycznia każdego roku i przedkładanie Burmistrzowi Parczewa sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni;
  • przygotowywanie zbiorczej informacji o istotnych ryzykach i słabościach kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy oraz proponowanych usprawnieniach kontroli zarządczej;
  • współpraca z Najwyższą Izbą Kontroli i innymi organami kontroli i inspekcji zewnętrznych w zakresie wykonywanych zadań;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań audytowych, obejmującej
    w szczególności:
  1. program zadania zapewniającego;
  2. sprawozdanie z zadania zapewniającego;
  3. wynik czynności doradczych;
  4. notatka informacyjna z czynności sprawdzających;
  5. dokumenty robocze: związane z przygotowaniem i realizacją zadania zapewniającego, związane z wykonywaniem czynności doradczych, dotyczące monitorowania realizacji zaleceń i przeprowadzania czynności sprawdzających
  • prowadzenie pozostałej dokumentacji audytu wewnętrznego, w szczególności: upoważnienie, dokumentację roboczą związaną z przygotowaniem planu audytu, plan audytu, sprawozdanie z prowadzenia audytu wewnętrznego, wyniki oceny wewnętrznej i zewnętrznej audytu wewnętrznego.

Zadania pomocnicze:

  1. Wykonywanie czynności kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
  2. Przygotowywanie i przekazywanie akt z zakresu stanowiska pracy do archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

Zadania okresowe:

  1. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni.
Wymagane dokumenty

OBLIGATORYJNE:

  • list motywacyjny, własnoręcznie podpisany przez kandydata,
  • wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465, z późn. zm.), tj: imię (imiona)
    i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie i staż pracy, własnoręcznie podpisany przez kandydata (załącznik do ogłoszenia),
  • oświadczenie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia):
  1. o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  2. o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
    z pełni praw publicznych,
  3. o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. o nieposzlakowanej opinii,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie i staż pracy, (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  • oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia).

FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:

  • inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i doświadczeniu, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
  • w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać
    z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
    w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

*- Zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola

                                                                                        ..........................................................

                                                                                        (podpis kandydata do pracy)

 

Poświadczenie za zgodność z oryginałem przez kandydata kopii dokumentów winno polegać na zamieszczeniu przez kandydata na kopii dokumentu zapisu „poświadczam za zgodność z oryginałem”, daty oraz własnoręcznego podpisu.

  

Warunki pracy
  1. Umowa o pracę w wymiarze czasu pracy 3/4 etatu.
  2. Praca administracyjno - biurowa w zadaniowym czasie pracy.
  3. Planowane zatrudnienie od dnia 1 lutego 2025 r. na okres 24 miesięcy.
  4. Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.
  5. Miejsce pracy – budynek Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
    21-200 Parczew, podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajduje się platforma przyschodowa dla osób o szczególnych potrzebach. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na pierwszym i drugim piętrze znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku znajdują się tablice tyflograficzne
    i oznaczenia w alfabecie Braille’a.
  6. Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
    z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 1960, z późn. zm.)  oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych w Urzędzie Miejskim w Parczewie
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W   miesiącu poprzedzającym   datę  upublicznienia  ogłoszenia, tj.  w miesiącu grudniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Dokumenty określone w ogłoszeniu należy:

  • składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
    Warszawska 24, pok. nr 102 lub
  • przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
    21-200 Parczew

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Specjalista ds. audytu wewnętrznego, w terminie do dnia 22 stycznia 2025 r. (włącznie) do godz. 15.30.

W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym
w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uwagi

Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.

Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.

Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.

Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane
w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia
z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż
6 miesięcy.

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl
w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia
5 listopada 2024 r.

Dodatkowe informacje w sprawie naboru  można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.

 

Załączniki
  • doc 52,5 KB pobrano: 12 razy
  • doc 35 KB pobrano: 10 razy
  • pdf 179 KB pobrano: 21 razy

  • Wybrany kandydat
    Justyna Sosnowska

    Uzasadnienie wyboru
    Po przeprowadzonym naborze, analizie dokumentów aplikacyjnych oraz ocenie merytorycznej kandydata na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej stwierdzono, że Pani Justyna Sosnowska spełnia wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Specjalista ds. audytu wewnętrznego. Pani Justyna Sosnowska legitymuje się wykształceniem wyższym na kierunku ekonomia, dyplomem ukończenia menadżerskich studiów podyplomowych na kierunku Audyt wewnętrzny w gospodarce i administracji oraz certyfikatem Audytora Wewnętrznego wydanym przez Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej. Kandydat w wyniku oceny formalnej i merytorycznej złożonych dokumentów oraz przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się wysoką oceną sumaryczną w zakresie przygotowania do wykonywania zadań określonych na stanowisku pracy, na które przeprowadzany jest nabór. Pani Justyna Sosnowska posiada ponad 17 – letni staż pracy w Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Lublinie na stanowisku inspektora kontroli, co potwierdza również właściwe przygotowanie do wykonywania zadań na stanowisku Specjalista ds. audytu wewnętrznego. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego Komisja wysoko oceniła przygotowanie merytoryczne Pani Justyny Sosnowskiej, który posiada doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne oraz odpowiednie predyspozycje, wiedzę i umiejętności gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków na stanowisku Specjalista ds. audytu wewnętrznego. Uzyskany wynik podczas procedury naboru dają podstawy do prawidłowej realizacji obowiązków służbowych na stanowisku Specjalista ds. audytu wewnętrznego
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Korszeń
    Dodano do BIP dnia 07-01-2025 11:41:58