Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. gospodarki odpadami

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Parczewie ul. Warszawska 24 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2025-01-27
Termin składania dokumentów
2025-02-10
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce lub wykształcenie średnie;

przy wykształceniu średnim wymagany minimum 3 – letni staż pracy;

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

1)  obywatelstwo polskie;

2)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3)  niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

4)  nieposzlakowana opinia.

Wymagania dodatkowe:

1)    preferowane doświadczenie w administracji publicznej;

           2) znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy
Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz ustawy o drogach publicznych

    3) umiejętność pracy w zespole, 

    4) umiejętność interpretacji prawa,  

    5) umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji,

6  6) umiejętność obsługi komputera.

Zakres obowiązków

                    Zadania główne:

1. Prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty za gospodarowaniem odpadami komunalnymi:

a) prowadzenie ewidencji właścicieli nieruchomości,

b) analiza oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym 
i rzeczywistym deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  składanych przez właścicieli nieruchomości,

 c) określanie w drodze decyzji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  w razie niezłożenia deklaracji,

d)  wprowadzanie do systemu komputerowej księgowości podatkowej dokumentów zgodnie z ich treścią (deklaracje i decyzje określające).

2.      Prowadzenie nadzoru nad wdrożeniem selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

3.      Prowadzenie nadzoru nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizacją zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

4.      Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

5.      Prowadzenie księgowości opłat z tytułu zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w  pasie drogowym, okresowa weryfikacja sald, określanie zaległości i podejmowanie czynności zmierzających do ich wyegzekwowania, okresowa weryfikacja i uzgadnianie analityki z kontem syntetycznym. 

6.      Wystawianie upomnień w sprawach dotyczących opłaty za zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w pasie drogowym.

7.    Wystawianie tytułów wykonawczych w sprawach dotyczących opłaty za zajęcia pasa drogowego oraz umieszczenia urządzeń w pasie drogowym.

Zadania dodatkowe:

1.    Współpraca z Kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska przy przeprowadzaniu corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi.

2.    Współpraca z Kierownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska  przy sporządzaniu rocznego sprawozdania z realizacji zadań
z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi.

3.    Opracowywanie projektów uchwał z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku  pracy w oparciu o obowiązujące przepisy.

4.    Poświadczanie kopii dokumentów wytworzonych w ramach stanowiska pracy.

5.    Przygotowywanie i przekazywanie akt z zakresu stanowiska pracy do archiwum zakładowego.

6.    Ochrona danych osobowych w ramach stanowiska pracy.

     7. Opracowywanie i dostarczanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej
        w sprawach dotyczących stanowiska pracy

Wymagane dokumenty

     OBLIGATORYJNE:

1)    list motywacyjny, własnoręcznie podpisany przez kandydata,

2)    wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający  informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465, z późn. zm.), tj: imię (imiona)
i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie i staż pracy, własnoręcznie podpisany przez kandydata (załącznik do ogłoszenia),

3)    oświadczenie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia):

a)     o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

b)     o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych,

c)      o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)     o nieposzlakowanej opinii,

4)    kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

5)    kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy –
przy wykształceniu średnim (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

6)    oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia).

  

FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:

1)    inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i doświadczeniu, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

2)    w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna -- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych,

3)    oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

 

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

*- Zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola

                                                                                        ..........................................................

     (podpis kandydata do pracy)

 

Poświadczenie za zgodność z oryginałem przez kandydata kopii dokumentów winno polegać na zamieszczeniu przez kandydata na kopii dokumentu zapisu „poświadczam za zgodność z oryginałem”, daty oraz własnoręcznego podpisu.

Warunki pracy

1.     Umowa o pracę w wymiarze czasu pracy w wymiarze 1/1 etatu.

2.     Praca administracyjno - biurowa w podstawowym systemie czasie pracy - 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym.

3.     Planowane zatrudnienie od dnia 28 lutego 2025 r.

4.     Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.

5.     Miejsce pracy – budynek Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew, podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajduje się platforma przyschodowa dla osób o szczególnych potrzebach. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na pierwszym i drugim piętrze znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku znajdują się tablice tyflograficzne
i oznaczenia w alfabecie Braille’a.

6.     Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 1960, z  późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych w Urzędzie Miejskim w Parczewie

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W   miesiącu poprzedzającym datę  upublicznienia  ogłoszenia, tj.  w miesiącu grudniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

                Dokumenty określone w ogłoszeniu należy:

1)    składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
ul. Warszawska 24, pok. nr 102 lub

2)    przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor ds. gospodarki odpadami, w terminie do dnia
10 lutego 2025 r. (włącznie) do godz. 15.30.

 W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. 

Uwagi

Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzony test i rozmowa kwalifikacyjna.

 Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia testu i rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.

 Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.

 W przypadku przeprowadzania testu kwalifikacyjnego, do rozmowy kwalifikacyjnej zostanie dopuszczonych pięciu najlepszych  kandydatów, którzy uzyskali co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi z przeprowadzonego testu.
W przypadku uzyskania przez większą ilość kandydatów  tej samej liczby punktów do drugiego etapu dopuszczeni są wszyscy ci kandydaci

 Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.

 Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia, o których mowa w dziale V pkt 3 i 6  znajdują się Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie lub można je nabyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew, pokój Nr 101.

 Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane
w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

 Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia
z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż
6 miesięcy.

 Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl
w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia
5 listopada 2024 r.

 Dodatkowe informacje w sprawie naboru  można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.

Załączniki
  • doc 53 KB pobrano: 32 razy
  • doc 35 KB pobrano: 32 razy

  • Wybrany kandydat
    Marta Chlibiuk - Wawrzyńska

    Uzasadnienie wyboru
    Po przeprowadzonym naborze, w wyniku analizy dokumentów aplikacyjnych oraz oceny merytorycznej kandydatów na podstawie testu i rozmowy kwalifikacyjnej stwierdzono, że Pani Marta Chlibiuk-Wawrzyńska spełnia wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor ds. gospodarki odpadami. Pani Marta Chlibiuk-Wawrzyńska legitymuje się wykształceniem wyższym oraz posiada doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, w tym w realizacji zadań związanych z gospodarką odpadami komunalnymi. Kandydat w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego składającego się z oceny formalnej złożonych dokumentów oraz oceny merytorycznej na podstawie testu i rozmowy kwalifikacyjnej otrzymał wysoką ocenę sumaryczną w zakresie przygotowania do wykonywania zadań określonych na stanowisku pracy, na które przeprowadzany jest nabór. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego Komisja wysoko oceniła przygotowanie merytoryczne Pani Marty Chlibiuk-Wawrzyńskiej, która wykazała się bardzo dobrą znajomością zagadnień stanowiących przedmiot postępowania konkursowego. Odpowiedzi uzyskane od kandydata podczas testu kwalifikacyjnego oraz w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, dotyczące zagadnień wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz ustawy o drogach publicznych świadczą o posiadanej wiedzy na temat zadań realizowanych na stanowisku, na które przeprowadzany był nabór. Komisja Rekrutacyjna stwierdziła, że kandydat posiada odpowiednie predyspozycje, wiedzę i umiejętności gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków na stanowisku Podinspektora ds. gospodarki odpadami. Uzyskany wynik podczas procedury naboru dają podstawy do prawidłowej realizacji obowiązków służbowych na stanowisku Podinspektor ds. gospodarki odpadami.
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Korszeń
    Dodano do BIP dnia 27-01-2025 15:20:05