Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach

Jednostka ogłaszająca
Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach Laski 49 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2025-07-31
Termin składania dokumentów
2025-08-18
Wymagane wykształcenie
  • wykształcenie wyższe na kierunku mającym zastosowanie przy świadczeniu usług w Środowiskowym Domu Samopomocy
  •     posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej, o której mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
    (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.)
Wymagania związane ze stanowiskiem

wymagania niezbędne:

1)        posiadanie obywatelstwa polskiego,

2)        posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,

3)        korzystanie z pełni praw publicznych,

4)        niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

5)        nieposzlakowana opinia,

6)        co najmniej 5 – letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy
w pomocy społecznej, o którym mowa w art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.),

7)         co najmniej półroczne doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi, o którym mowa w §  9
w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia
2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy
(Dz. U. z 2020 r. poz. 249), do doświadczenia zawodowego, o którym mowa wyżej zalicza się okres zatrudnienia w Domu;

8)        niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia
17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 104, z późn. zm.),

9)        znajomość przepisów:

-     ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1283, z późn. zm.).,

-     rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia
2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy
(Dz. U. z 2020 r. poz. 249),

-     ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego
(Dz. U. z 2024 r. poz. 917),

-     ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.),

-     ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1320,z  późn. zm.),

-     ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572,z  późn. zm.),,

-     ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy
(Dz. U. z 2025 r. poz. 277, z późn. zm.),

-     ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, z późn. zm.),

-     ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).

wymagania dodatkowe:

1)    umiejętność skutecznej komunikacji, koordynacji działań, sprawnej organizacji pracy, kierowania zespołem oraz pracy w zespole;

2)    samodzielność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, kreatywność;

3)    wysoka kultura osobista, odporność na stres;

4)    prawo jazdy kat. B, samochód prywatny z możliwością wykorzystania go do celów służbowych.

Zakres obowiązków

1)       Organizowanie i nadzorowanie pracy oraz prawidłowego funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach.

2)       Kierowanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz oraz składanie oświadczeń woli w imieniu jednostki.

3)       Opracowanie wymaganych przepisami prawa dokumentów dotyczących funkcjonowania Środowiskowego Domu Samopomocy oraz sporządzanie sprawozdań.

4)       Podejmowanie decyzji w indywidualnych sprawach dla realizacji zadań statutowych i ustawowych jednostki na podstawie stosownych, wymaganych przepisami prawa upoważnień.

5)       Zarządzanie mieniem jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnienie jego ochrony i należytego utrzymania.

6)       Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Środowiskowego Domu Samopomocy.

          7)    Wykonywanie kontroli zarządczej w Środowiskowym Domu Samopomocy.

8)       Dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu usług świadczonych przez jednostkę i pozyskiwanie uczestników.

9)       Zapewnienie uczestnikom Domu codziennego pobytu i opieki oraz zaspokajanie ich niezbędnych potrzeb bytowych i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia.

10)    Prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem placówki.

11)    Współpraca przy kwalifikowaniu uczestników do korzystania z usług placówki, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

12)    Zapewnienie rehabilitacji społecznej uczestnikom placówki.

13)    Zapewnienie odpowiedniej specjalistycznej pracy socjalnej i terapeutycznej rozwijającej samodzielność osób oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem.

14)    Dążenie do pełniej integracji społecznej uczestników domu poprzez ich aktywne uczestnictwo w życiu publicznym, społecznym, kulturalnym, artystycznym, sportowym oraz rekreacji i turystyce odpowiedniej do zainteresowań i potrzeb.

15)    Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w Środowiskowym Domu Samopomocy.

16)    Współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami działającymi w obszarze pomocy społecznej.

17)    Prowadzenie oszczędnej i racjonalnej gospodarki środkami finansowymi, przestrzeganie dyscypliny finansowej i budżetowej do realizacji zadań statutowych w jednostce.

18)    Ponoszenie materialnej odpowiedzialności za sprzęt i przedmioty znajdujące się w wyposażeniu placówki.

19)    Ponoszenie pełniej odpowiedzialności za pracę personelu, którego jest bezpośrednim zwierzchnikiem.

20)    Kształtowanie właściwych stosunków pomiędzy personelem Środowiskowego Domu Samopomocy a podopiecznymi.

21)    Opracowanie rocznego planu pracy i jego skutecznej realizacji oraz prowadzenie sprawozdawczości jednostki.

22)    Nadzorowanie spraw bhp i ochrony przeciwpożarowej.

23)    Organizowanie zajęć i szkoleń dla pracowników w zakresie tematycznym wynikającym ze zgłoszonych przez nich potrzeb, związanych
z funkcjonowaniem placówki.

Wymagane dokumenty

    OBLIGATORYJNE:

1)   list motywacyjny;

2)    życiorys – CV z dokładnym przebiegiem kariery zawodowej;

3)    kserokopie dyplomów i dokumentów potwierdzających wykształcenie, doświadczenie zawodowe i specjalizację;

4)     kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;

5)     wypełniony oryginał kwestionariusza osobowego, według ustalonego wzoru, (wzór kwestionariusza osobowego stanowi załącznik Nr 5 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;

6)      oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, według ustalonego wzoru, (wzór oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;

7)     oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych, według ustalonego wzoru,

(wzór oświadczenia o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz
o korzystaniu z pełni praw publicznych stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Miejskim w Parczewie;

8)     oświadczenie  o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe według ustalonego wzoru,

(wzór oświadczenia o braku skazania stanowi załącznik Nr 6 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze
w Urzędzie Miejskim w Parczewie;

9)     oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, według ustalonego wzoru,

(wzór oświadczenia o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie stanowi załącznik Nr 7 do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie;

10)  oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi

11) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

 

*zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola              
                                                                                   ................................................... 
                                                                            
         (podpis kandydata do pracy)

 

FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:

1)    kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;

2)    w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.

Dokumenty wymienione w ust. 8 pkt 5-9 - muszą być złożone według ustalonego wzoru. Nie złożenie dokumentów wymienionych w ust. 8 za wyjątkiem pkt 12-13- spowoduje odrzucenie oferty konkursowej.

Warunki pracy

1)    Wymiar czasu pracy – 1/1 etatu, planowane zatrudnienie od 1 września 2025r.

           2)    Podstawowy system czasu pracy – 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w miesięcznym okresie rozliczeniowym.

3)    Godziny pracy: poniedziałek - piątek 8:00-16:00.

4)    Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.

           5)    Miejsce pracy Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach, Laski 49,
           21-200 Parczew, typ Domu:

a)     typ A - dla osób przewlekle psychicznie chorych,

b)     typ B - dla osób z niepełnosprawnością intelektualną,

c)      typ D - dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi.

          6)    Budynek jednokondygnacyjny, stanowisko pracy w pomieszczeniu dostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń umożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim, toalety przystosowane są dla osób niepełnosprawnych.

        7)    Środowiskowy Dom Samopomocy w Laskach:

a)      usytuowany jest w miejscu zapewniającym bezpieczeństwo i spokój uczestników zajęć;

b)     powierzchnia użytkowa przypadająca na jednego uczestnika wynosi nie mniej niż 8 m2;

c)      pozbawiony jest barier architektonicznych,

d)     wyposażony jest w udogodnienia umożliwiające funkcjonowanie osobom niepełnosprawnym;

e)     znajdują się w nim pomieszczenia wyposażone w meble i sprzęty niezbędne do prowadzonych w nich zajęć, w tym:

-     sala ogólna umożliwiająca spotykanie się uczestników zajęć i ich rodzin,

-     dwa wielofunkcyjne pomieszczenia do prowadzenia działalności wspierającej, aktywizującej i rehabilitacyjnej, między innymi w formie treningów,

-     pokój do indywidualnego poradnictwa psychologicznego, socjalnego, pedagogicznego lub logopedycznego oraz z uwagi, iż uczestnikami są osoby ze spektrum autyzmu w liczbie przekraczającej 3 osoby, pokój wyciszeń stanowiący odrębne pomieszczenie,

-     wydzielone pomieszczenie kuchenne z niezbędnymi urządzeniami
i sprzętem gospodarstwa domowego, pełniące funkcję pracowni kulinarnej,

-     jadalnia pełniąca również funkcję klubu lub sali aktywizacji i terapii zajęciowej lub pomieszczenia do terapii ruchowej,

-     łazienka wyposażona w natrysk,

-     6 toalet, osobno 3 dla kobiet i 3 dla mężczyzn oraz 3 toalety dla personelu;

f)       wyposażony jest w sprzęty odpowiednie do realizacji zadań wspierająco-aktywizujących.

8)    Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów
z dnia z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1638, z  późn. zm.)  oraz zgodnie
z zarządzeniem Burmistrza Parczewa w sprawie ustalenia maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia kierowników i zastępców kierowników jednostek budżetowych Gminy Parczew.

9)    Praca wymagająca predyspozycji umożliwiających bezproblemowy kontakt
i porozumienie z innymi osobami oraz osobami niepełnosprawnymi,
w szczególności z osobami z zaburzeniami psychicznymi.

    Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującym pracowników samorządowych.

    Przewiduje się możliwość zawarcia umowy o pracę na czas określony, a następnie jej przedłużenie lub zawarcie umowy na czas nieokreślony bez przeprowadzania kolejnego naboru.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu październiku 2024 r. poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia  wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

 Dokumenty określone w ogłoszeniu należy:

1)    składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
ul. Warszawska 24, pok. nr 102 lub

2)    przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach, w terminie do dnia
18 sierpnia 2025 r. (włącznie) do godz. 15.30.

W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uwagi

Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.

 Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.

Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.

 Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach http://laski.naszsds.pl/bip/ogoszenia oraz Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach, Laski 49, 21-200 Parczew oraz w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.

 Kwestionariusz osobowy (załącznik Nr 5) oraz Oświadczenia (załącznik Nr 6
i Nr 7)
znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach  oraz Urzędu Miejskiego w Parczewie lub można go nabyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew, pokój Nr 101.

 Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

 Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. 

 Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia 
5 listopada 2024 r.

Dodatkowe informacje w sprawie naboru  można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.

Załączniki
  • doc 52 KB pobrano: 7 razy
  • doc 35 KB pobrano: 6 razy

  • Wybrany kandydat
    Iwona Gołoś

    Uzasadnienie wyboru
    Po przeprowadzonym naborze, analizie dokumentów aplikacyjnych oraz ocenie merytorycznej kandydata na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej stwierdzono, że Pani Iwona Gołoś spełnia wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach. Pani Iwona Gołoś ukończyła studia wyższe kierunek pedagogika w zakresie resocjalizacji i pedagogiki społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej. Legitymuje się również ukończeniem studiów podyplomowych w zakresie organizacja i zarządzanie jednostkami pomocy społecznej oraz szeregiem kursów i szkoleń związanych z działalnością środowiskowych domów samopomocy. Posiada prawie 22-letnie doświadczenie zawodowe w obszarze pomocy społecznej, w tym w obszarze środowiskowych domów samopomocy jako starszy instruktor terapii zajęciowej w Środowiskowym Domu Samopomocy. Posiada także doświadczenie zawodowe polegające na realizacji usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Kandydatka spełniła wszystkie wymagania, które zostały określone w ogłoszeniu o naborze na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach. Posiada odpowiednie wykształcenie, wieloletnie doświadczenie zawodowe, bardzo dobrą znajomość pracy z obszaru pomocy społecznej. Są jej znane potrzeby społeczności oraz kierunki działania w celu wspierania uczestników środowiskowych domów samopomocy. Komisja pozytywnie oceniła kwalifikacje i kompetentność kandydatki pozwalające na prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków na stanowisku Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Laskach.
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Korszeń
    Dodano do BIP dnia 31-07-2025 12:20:20