Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Parczewie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. wymiaru i poboru podatków

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Parczewie ul. Warszawska 24 21-200 Parczew
Data ogłoszenia
2025-08-01
Termin składania dokumentów
2025-08-22
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce lub wykształcenie średnie

przy wykształceniu wyższym preferowane kierunki: administracja, ekonomia, prawo, związane z finansami publicznymi

 

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne

1) obywatelstwo polskie;

2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych

3) przy wykształceniu średnim wymagany minimum 3 – letni staż pracy

4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5) nieposzlakowana opinia

Wymagania dodatkowe:

1) pożądane 3 lata stażu w administracji publicznej

2) znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym, stawy o pomocy publicznej; 

3) komunikatywność, staranność, dobra organizacja czasu pracy;

4) umiejętność interpretacji przepisów prawa,

      5) umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji,

      6) umiejętność obsługi komputera.

Zakres obowiązków

                  Zadania główne:

                         1.   Prowadzenie i aktualizowanie ewidencji podatkowej gospodarstw i nieruchomości osób fizycznych wsi Gminy Parczew oraz terenu miasta Parczew.

2.       Wymiar łącznego zobowiązania pieniężnego podatkowego – podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób fizycznych.

3.       Przyjmowanie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym składanych informacji podatkowych.

4.       Prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną z zakresu swojego stanowiska pracy.

5.       Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie swojego stanowiska pracy.

6.       Wydawanie zaświadczeń z zakresu swojego stanowiska pracy.

7.       Przygotowywanie i podpisywanie decyzji podatkowych i postanowień.

8.       Prowadzenie kontroli podatkowych z zakresu swojego stanowiska pracy.

9.       Przygotowywanie interpretacji podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych.

10.    Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat.

 

Zadania pomocnicze

1.  Wykonywanie czynności kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.

2.  Przygotowywanie i przekazywanie akt z zakresu swojego stanowiska pracy do archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją kancelaryjną.

3.  Poświadczanie kopii dokumentów wytworzonych w ramach stanowiska pracy.

 

Zadania okresowe

1.  Okresowe sporządzanie sprawozdań z zakresu swojego stanowiska pracy.

2.   Przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego dla rolników.

Wymagane dokumenty

     OBLIGATORYJNE:

1)    list motywacyjny, własnoręcznie podpisany przez kandydata,

2)    wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający  informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2025 r. poz. 277, z późn. zm.), tj: imię (imiona)
i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie i staż pracy, własnoręcznie podpisany przez kandydata (załącznik do ogłoszenia),

3)    oświadczenie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia):

a)     o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

b)     o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych,

c)      o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

d)     o nieposzlakowanej opinii,

4)    kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

5)    kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy –
przy wykształceniu średnim (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

6)    oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia).

 

FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:

1)    inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i doświadczeniu
w administracji publicznej, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,

2)    w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna -- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych,

3)    oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

 

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:

[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

*- Zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola

                                                                                        ..........................................................

     (podpis kandydata do pracy)

 

Poświadczenie za zgodność z oryginałem przez kandydata kopii dokumentów winno polegać na zamieszczeniu przez kandydata na kopii dokumentu zapisu „poświadczam za zgodność z oryginałem”, daty oraz własnoręcznego podpisu.

Warunki pracy

1.     Umowa o pracę w wymiarze czasu pracy w wymiarze 1/1 etatu.

2.     Praca administracyjno - biurowa w podstawowym systemie czasie pracy - 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym.

3.     Planowane zatrudnienie od dnia 15 września 2025 r.

4.     Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.

5.     Miejsce pracy – budynek Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew, podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajduje się platforma przyschodowa dla osób o szczególnych potrzebach. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na pierwszym i drugim piętrze znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku znajdują się tablice tyflograficzne
i oznaczenia w alfabecie Braille’a.

6.     Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1638, z  późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych w Urzędzie Miejskim w Parczewie – zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 315/25 z dnia 3 czerwca 2025 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W   miesiącu poprzedzającym   datę upublicznienia ogłoszenia, tj.  w miesiącu grudniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

               Dokumenty określone w ogłoszeniu należy:

1)    składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
ul. Warszawska 24, pok. nr 102 lub

2)    przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew

w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Podinspektor ds. wymiaru i poboru podatków, w terminie do dnia
22 sierpnia 2025 r. (włącznie) do godz. 15.30.

 W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uwagi

Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzony test i rozmowa kwalifikacyjna.

Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia testu i rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.

Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.

 W przypadku przeprowadzania testu kwalifikacyjnego, do rozmowy kwalifikacyjnej zostanie dopuszczonych pięciu najlepszych  kandydatów, którzy uzyskali co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi z przeprowadzonego testu.
W przypadku uzyskania przez większą ilość kandydatów  tej samej liczby punktów do drugiego etapu dopuszczeni są wszyscy ci kandydaci

 Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.

 Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia, o których mowa w dziale V Wymagane dokumenty obligatoryjne pkt 3 i 6 znajdują się Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie lub można je nabyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew, pokój Nr 101.

Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.

 Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 
6 miesięcy.

Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia 
5 listopada 2024 r.

Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.

Załączniki
  • doc 53,5 KB pobrano: 20 razy
  • doc 35 KB pobrano: 18 razy
  • pdf 141 KB pobrano: 12 razy
  • pdf 78,8 KB pobrano: 17 razy

  • Wybrany kandydat
    Paulina Wojciechowska

    Uzasadnienie wyboru
    Po przeprowadzonym naborze, w wyniku analizy dokumentów aplikacyjnych oraz oceny merytorycznej kandydatów na podstawie testu i rozmowy kwalifikacyjnej stwierdzono, że Pani Paulina Wojciechowska spełnia wszystkie wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe zawarte w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektor ds. wymiaru i poboru podatków. Pani Paulina Wojciechowska legitymuje się wykształceniem wyższym na kierunku prawo oraz posiada doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, w tym w realizacji zadań związanych z wymiarem i poborem podatków. Kandydat w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego składającego się z oceny formalnej złożonych dokumentów oraz oceny merytorycznej na podstawie testu i rozmowy kwalifikacyjnej otrzymał bardzo wysoką ocenę sumaryczną w zakresie przygotowania do wykonywania zadań określonych na stanowisku pracy, na które przeprowadzany był nabór. W trakcie postępowania kwalifikacyjnego Komisja wysoko oceniła przygotowanie merytoryczne Pani Pauliny Wojciechowskiej, która wykazała się bardzo dobrą znajomością zagadnień stanowiących przedmiot postępowania konkursowego. Odpowiedzi uzyskane od kandydata podczas testu kwalifikacyjnego oraz w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, dotyczące zagadnień wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym i ustawy o podatku leśnym świadczą o posiadanej wiedzy na temat zadań realizowanych na stanowisku, na które przeprowadzany był nabór. Komisja Rekrutacyjna stwierdziła, że kandydat posiada odpowiednie predyspozycje, wiedzę i umiejętności gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków na stanowisku Podinspektora ds. wymiaru i poboru podatków. Uzyskany wynik podczas procedury naboru dają podstawy do prawidłowej realizacji obowiązków służbowych na stanowisku Podinspektor ds. wymiaru i poboru podatków.
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Ewa Korszeń
    Dodano do BIP dnia 01-08-2025 11:11:46