Inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce
1. Wymagania niezbędne, jakie powinni spełniać kandydaci:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) minimum 3 – letni staż pracy;
4) niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nieposzlakowana opinia;
6) znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o obronie Ojczyny, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, ustawy o zarządzaniu kryzysowym oraz ustawy o ochronie informacji niejawnych.
2. Wymagania dodatkowe:
1) dyspozycyjność;
2) umiejętność interpretacji prawa;
3) umiejętność precyzyjnego przekazywania informacji.
Zadania główne:
Nadzór nad wykonywaniem zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przez: administrację Urzędu Miejskiego w Parczewie oraz organy jednostek samorządu terytorialnego, podległe i nadzorowane przez Burmistrza Parczewa jednostki organizacyjne oraz przedsiębiorców i organizacje społeczne.
w zakresie obronności:
1. Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji dotyczącej:
a) planowania i programowania pozamilitarnych przygotowań obronnych,
b) operacyjnego funkcjonowania gminy Parczew w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
c) programowania obronnego,
d) stanowisk kierowania na Dotychczasowym Miejscu Pracy (DMP) oraz Zapasowym Miejscu Pracy (ZMP),
e) organizacji Urzędu na czas wojny,
f) przemieszczania Urzędu na zapasowe stanowisko kierowania,
g) organizowania i funkcjonowania stałego dyżuru,
h) służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
i) planu świadczeń rzeczowych i osobistych oraz sprawozdań z jego realizacji,
j) planu Akcji Kurierskiej.
2. Prowadzenie spraw dotyczących przygotowywanie ludności i mienia gminnego wypadek wojny.
3. Realizacja zadań obronnych gminy w warunkach zagrożenia zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
4. Analizowanie wniosków Wojskowego Komendanta Uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowań wyjaśniających i przygotowanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony.
5. Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
6. Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
7. Opracowywanie dokumentacji, organizowanie szkoleń oraz realizacja innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej.
8. Planowanie, organizowanie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
9. Planowanie i prowadzenie kontroli problemowych, a także doraźnych w jednostkach podległych i nadzorowanych.
10. Współuczestnictwo w przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej na teranie gminy oraz prowadzenie stosownej dokumentacji.
11. Nadzór nad organizacją i przebiegiem doręczania kart powołania do służby wojskowej w trybie natychmiastowym w gminie Parczew.
12. Realizacja zadań wynikających ze zobowiązań sojuszniczych, a w szczególności dotyczących pobytu i przemieszczania wojsk sojuszniczych na terenie województwa
w ramach struktur obronnych NATO (HNS).
w zakresie dotyczącym ochrony ludności i obrony cywilnej nałożonym na gminę ustawą
z dnia 5 grudnia 2024 r., o ochronie ludności i obronie cywilnej, w tym:
1. Kierowanie i koordynowanie na obszarze gminy, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej, o ile czynności te nie są wykonywane przez terytorialny organ ochrony ludności.
2. Nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy.
3. Organizowanie współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy.
4. Ocena wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy przez podmioty ochrony ludności, z którymi Burmistrz zawarł porozumienie lub wobec których wydał decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności.
5. Zawieranie ze starostą porozumienia lub umowy o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej.
6. Udzielanie wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony,
7. Tworzenie i utrzymywanie, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę.
8. Wydawanie podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty.
9. Ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy.
10. Uzgadnianie z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu.
11. Wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności.
12. Udzielanie pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy.
13. Opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy.
14. Planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy.
15. Wzmacnianie wśród radnych i pracowników jednostek organizacyjnych gminy oraz przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych gminy świadomości lokalnych zagrożeń, w tym w ramach szkoleń i ćwiczeń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
16. Powiadamianie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze gminy.
17. Utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach.
18. Planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony.
19. Wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia.
20. Wydawanie i odwoływanie poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony.
21. Wprowadzanie danych do centralnej ewidencji obiektów zbiorowej ochrony, zwanej dalej „centralną ewidencją ozo”.
22. Finansowanie i współfinansowanie utrzymania, modernizacji i budowy, na obszarze gminy, infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych.
23. Zapewnienie funkcjonowania urzędu gminy w czasie wojny.
24. Wnioskowanie do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej.
25. Sporządzanie co 2 lata informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej i przedstawianie jej radzie gminy.
w zakresie zarządzania kryzysowego:
1. Opracowywanie i przygotowanie do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego oraz jego aktualizacja.
2. Realizacja wytycznych do gminnych planów zarządzania kryzysowego.
3. Zapewnianie przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego, a także współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej oraz współpraca z podmiotami prowadzącymi monitoring zagrożeń.
4. Monitorowanie, analizowanie i prognozowanie rozwoju zagrożeń na obszarze gminy oraz współpraca z zespołami zarządzania kryzysowego powiatu.
5. Zapewnienie funkcjonowania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, w tym dokumentowanie jego działań.
6. Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze i humanitarne.
7. Opracowywanie i aktualizacja planu dystrybucji preparatów jodowych na teranie gminy, na wypadek wystąpienia zagrożenia radiacyjnego.
Zadania dodatkowe:
1. Poświadczanie kopii dokumentów wytworzonych w ramach stanowiska pracy.
2. Przygotowywanie i przekazywanie akt z zakresu stanowiska pracy do archiwum zakładowego.
3. Ochrona danych osobowych w ramach stanowiska pracy.
4. Opracowywanie i dostarczanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej
w sprawach dotyczących stanowiska pracy.
OBLIGATORYJNE:
1) list motywacyjny, własnoręcznie podpisany przez kandydata,
2) życiorys (CV),
3) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2025 r. poz. 277, z późn. zm.), tj: imię (imiona)
i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje i staż pracy, własnoręcznie podpisany przez kandydata (załącznik do ogłoszenia),
4) oświadczenie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia):
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu
z pełni praw publicznych,
c) o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) o nieposzlakowanej opinii,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
6) kserokopie świadectw pracy, zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (oryginał do wglądu przy zatrudnieniu), poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
7) oświadczenie o zapoznaniu się z Procedurą zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Parczewie, opatrzone datą i własnoręcznie podpisane przez kandydata (załącznik do ogłoszenia).
FAKULTATYWNE, składane w przypadku ich posiadania:
1) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach, umiejętnościach i doświadczeniu, poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata,
2) w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat chce skorzystać
z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych,
3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych
w załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, może być sformułowane w następujący sposób:
[ ] Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w załączonych dokumentach zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1) - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
Niniejsza zgoda jest dobrowolna i może być cofnięta w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
*- Zaznacz krzyżykiem w przypadku wyboru pola
..........................................................
(podpis kandydata do pracy)
Poświadczenie za zgodność z oryginałem przez kandydata kopii dokumentów winno polegać na zamieszczeniu przez kandydata na kopii dokumentu zapisu „poświadczam za zgodność z oryginałem”, daty oraz własnoręcznego podpisu.
1. Umowa o pracę w wymiarze czasu pracy w wymiarze 1/2 etatu.
2. Praca administracyjno - biurowa w podstawowym systemie czasie pracy do 8 godzin na dobę i przeciętnie do 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy
w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym.
3. Planowane zatrudnienie od dnia 1 czerwca 2025 r.
4. Stanowisko związane z wykonywaniem pracy z monitorem ekranowym powyżej czterech godzin dziennie.
5. Miejsce pracy – budynek Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew, podjazd dla niepełnosprawnych do budynku w obrębie parteru. Stanowisko pracy w pomieszczeniu niedostosowanym do wózków inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych oraz drzwi do pomieszczeń uniemożliwiają poruszanie się wózkiem inwalidzkim. W budynku znajduje się platforma przyschodowa dla osób o szczególnych potrzebach. Na parterze znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na pierwszym i drugim piętrze znajdują się toalety o małej powierzchni użytkowej i wąskich drzwiach. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku znajdują się tablice tyflograficzne
i oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Wynagrodzenie ustalane jest zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. poz. 1960, z późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych w Urzędzie Miejskim w Parczewie
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, tj. w miesiącu kwietniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6 %.
okre Dokumenty określone wogłoszeniu należy:
1) składać bezpośrednio w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Parczewie
ul. Warszawska 24, pok. nr 102 lub
2) przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, w terminie do dnia 23 maja 2025 r. (włącznie) do godz. 15.30.
W przypadku przesyłania ofert za pośrednictwem poczty, za złożoną w terminie uważa się ofertę, która wpłynęła do sekretariatu Urzędu Miejskiego w dniu wskazanym w ogłoszeniu. W przypadku osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Parczewie. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Z osobami, które spełniły wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze, zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
Osoby zakwalifikowane do dalszego postępowania konkursowego o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowane na wskazane dane kontaktowe. W związku z powyższym prosimy w kwestionariuszu osobowym podać obowiązkowo dane kontaktowe.
Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane.
Niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl, a także na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Parczewie przy ul. Warszawskiej 24.
Kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia, o których mowa w dziale V pkt 3, 4 i 7 znajdują się Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie lub można je nabyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Parczewie, ul. Warszawska 24,
21-200 Parczew, pokój Nr 101.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane
w Referacie Organizacyjno-Prawnym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, a po tym terminie, w przypadku ich nieodebrania, podlegają komisyjnemu zniszczeniu.
Osoba wyłoniona w naborze podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem. Zwolnienie z odbywania służby przygotowawczej nie zwalnia
z obowiązku zdania egzaminu. Zastrzega się możliwość zatrudnienia wybranego kandydata na podstawie umowy o pracę na czas określony, nie dłuższy niż
6 miesięcy.
Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Parczewie dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Parczewie www.miastoparczew.bip.lublin.pl w zakładce: prawo miejscowe/ zarządzenie Burmistrza Parczewa Nr 142 / 24 z dnia
5 listopada 2024 r.
Dodatkowe informacje w sprawie naboru można uzyskać pod nr telefonu
83 355 12 24.
Dodano do BIP dnia 08-05-2025 15:15:28